środa, 2 stycznia 2013

Apetyczna panna Dahl

Jeszcze nie zdążyłam się podzielić z wami swoją miłością do gotowania. Całkiem nie dawno zaopatrzyłam się w książkę kucharską "Apetyczna panna Dahl" Sophie Dahl - angielskiej pisarki i modelki, która jest obecnie panią redaktor w brytyjskim Vouge (chwalimy).





Na samym początku moją uwagę przykuła oczywiście piękna okładka i cudowne ilustracje w środku. Po chwili bliższego przyglądania się przepisom i przypisom autorki pokochałam ją i wiedziałam już, że muszę ją mieć.

Książka podzielona jest na 4 części: Jesień, Zima, Wiosna, Lato, Desery. Każda pora roku podzielona jest dodatkowo na przepisy na śniadania, obiady i kolacje.










Autorka w magiczny sposób wprowadza czytelnika do kolejnej części (pory roku). Po tym jak przeczytałam te historie mam ochotę przeczytać wszystko co napisze ta kobieta. 






Wróćmy jednak do gotowania i jedzenia :)

Przepisy opierają się głównie na zdrowej kuchni, ale nie tylko: w części deserów znajdziemy wiele bardzo słodkich smakołyków. Dania polecane przez autorkę są bardzo różnorodne: zarówno proste, do wykonania w bardzo krótkim czasie jak i takie, którym należy poświęcić wiele czasu.

Serdecznie polecam kurczaka z oliwkami, owoce pod kruszonką, kurczaka curry oraz pyszne pasty. 


Nie wypróbowałam jeszcze wszystkich przepisów, ale nie znalazło się nic spośród nich czym moi goście by się nie zachwycali.










Na pewno jeszcze wrócimy do tematu.
Smacznego !

2 komentarze:

  1. Owoce pod kruszonką! Cudowne, uwielbiam takie połączenie... Do tego jeszcze gałka lodów waniliowych i deser marzeń gotowy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fakt: pycha ! A ma więcej fajnych pomysłów np. ciasto czekoladowo kasztanowe, chlebek bananowy <3.
    Niedługo planuję zrobić super słodkie ciasto czekoladowe z wiśniami, ale innego autorstwa. Mam nadzieję, że wyjdzie :D

    OdpowiedzUsuń